I LOVE MALAYSIA..1 MALAYSIA..THE LAND OF PARADISE..

Friday, August 7, 2009

Tragedi Perang Bersegi-Segi..


Tekanan, Letih,Bosan...

3 ni la mampu mengubah seseorang yang peramah, ceria dan baik boleh bertukar menjadi sebaliknya..
Nak pendekkan cerita..hari ni aku bergerak seawall jam 6.30pagi untuk ke SMK Sri Kembangan dalam menjemput adik2x hadir ke ‘PESTA’ kami..kembali saja ke UiTM, aku trus ke tapak Pesta untuk mencari sahabat2x tercinta..namun alangkaH terkejutnya aku pabila mentari terang yang ku sangka akan terus bersinar tampak berlaku sebaliknya..hari ini mentari terang itu kini telah ditutupi awan gelap, yang sangat jahat dan sarat dengan bom atom yang sedia untuk meletus..
Hari ini mood semua orang tampak berubah sama skali, lgsung x sama sekali seperti semalam..aku tgk hr ni kwn2x yg selalunya bekerjasama, bergelak ceria sewaktu kerja, kini agak berlainan, hr ni mereka Nampak agak berpuak2x..bila ku kiri, terdengar angin2x kemarahan dan xpuas hati terhadapan kumpulan di kanan, dan bila ku ke kanan, yg sebaliknya juga dpt kudengar…hmm.. ini sangatla membuat aku x selesa..aura2x panas dan x selesa dapat kurasai berlengar diantara kami…lalu aku mula memasang telinga untuk mengetahui punca..akhirnya dapat ku ketahui punca tercetusnya ‘Perang Bersegi-Segi’ ini..
Hmm rupanya rasa x puashati akibat pemberian tugas sempena pesta ini menjadi puncanya..geng kiri mendakwa menjadi mangsa, semua kerja mereka lakukan manakala geng kanan bergoyang kaki dan mendapat nama…dan Geng kanan mengakui yang sebaliknya…
Huish…bila pikir2x pening kepala dibuatnya..aku pun x mampu nak meleraikan perang dingin ini buat masa ini kerja aku sendiri banyak masalah yang sedang aku cuba perbaiki..Apa yang mampu kuharapkan agar permasalahan ini akan selesai dengan Berjaya pagi esoknya..apa-apa pun ingatlah sahabt2ku, kita ini sama2 MELAYU, kalau kita sama Melayu pun nk bergaduh, bertumbuk, bermasam..sampai bila la kita nak Berjaya, sampai bila laa bangsa lain nak tabik kt kita..
Kawan2x..Mari sama2X kita renung, fikir, tunduk dan jenguk2 kan bersama….

1 Comment:

  1. MaNjE said...
    biaso la tu..
    patutnya bile dah bagi tugas,
    jalankan jela dgn tanggungjwb..
    ini tak, dia sibok bersoal-jawab pulak..
    aku ni ha naseb baik steady, blajar ICT kena mengajar geografi...
    aaaaa....mak tak tahan....

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online