I LOVE MALAYSIA..1 MALAYSIA..THE LAND OF PARADISE..

Wednesday, October 21, 2009



MELAYU
Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenakaBudi
bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut
Biar mati adat
Jangan mati anak

Melayu di Tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu,
Bugis itu Melayu,Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)

Dalam sejarahnyaMelayu itupengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
Tanah sebidang mudah terjual

Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi
Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri

Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing

Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan
Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut

Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
Selaga yang ada sanggup diberikan
Sehingga tercipta sebuah kiasan:
"Dagang lalu nasi ditanakkan
Suami pulang lapar tak makan
Kera di hutan disusu-susukan
Anak di pangkuan mati kebuluran"
Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
Masihkan tunduk tersipu-sipu ?
Jangan takut melanggar pantang
Jika pantang menghalang kemajuan;
Jangan segan menentang larangan
Jika yakin kepada kebenaran;
Jangan malu mengucapkan keyakinan

Jika percaya kepada keadilan
Jadilah bangsa yang bijaksana
Memegang tali memegang timba
Memiliki ekonomi mencipta budaya
Menjadi tuan di negara Merdeka
USMAN AWANG

Saturday, October 17, 2009

Thursday, October 8, 2009

Malaysia Event Meet

Yeah ni dia video yang aku cari2x..yang dapat menunjukkan kepada dunia ttg betapa indahnya Kuala Lumpur, ibukota Malaysia tercinta!
Semoga video ini dapat memperkenalkan orang luar akan GAH nya Malaysia dan menarik ramai lagi pelancong2x asing yang berIZIN datang bercuti ke MAlaysia...

Wednesday, October 7, 2009


Jakarta - Menteri Luar Negeri (Menlu) Hassan Wirajuda menganggap rencana penyerbuan 1.500 orang dari Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) ke Malaysia bukan masalah penting yang harus dipikirkan. Malaysia diimbau tidak perlu khawatir.

"Awalnya ini adalah sesuatu yang tidak penting. Tapi karena dibesar-besarkan media itu jadi penting. Semua itu non sense," kata Menlu Hassan Wirajuda usai melakukan penutupan training calon diplomat di Gedung Deplu, Jl Pejambon, Jakarta, Rabu (7/10/2009).

Pemerintah Malaysia akan menindak tegas jika Bendera benar-benar mengirimkan 'pasukan' nya ke negeri Jiran tersebut. "Biarkan saja, nanti juga mati sendiri," kata Hassan.

Hal senada juga diamini Juru Bicara Deplu Teuku Faizasyah. "Ini adalah upaya yang sulit. Tapi sekali lagi saya bilang kepada teman-teman di Malaysia, agar tidak perlu diindahkan hal ini," ucapnya.

Sementara itu, lanjut Faiz, pihaknya juga selalu memonitor perkembangan pemberitaan dari media lokal Malaysia. Deplu meminta agar rencana Bendera itu jangan dirisaukan. "Itu bukan hal yang mengkhawatirkan dan tidak perlu diindahkan," pungkas Faiz.


Wayang Kulit is also known as shadow puppet show in the East Coast of Peninsular Malaysia, especially those in Kelantan and Terengganu, and also in Johor. The origin of the theatre is still remained a mistery, perhaps because the influence of neighbouring Indonesia, but it was brought to Malaya hundreds of years ago also known as Wayang Kulit Kelantan and Wayang Kulit Siam.
(source of info: WIKIPEDIA)

so asal -usul Wayang Kulit belum diketahui dari mana? lagipun watak2x dalam wayang kulit adalah berasaskan nama dewa2x agama Hindu...agama anutan bangsa Melayu di rantau nusantara termasuk Malaysia dan Indonesia..

Bali is an Indonesian island located at Coordinates: 8°25′23″S 115°14′55″E / 8.42306°S 115.24861°E / -8.42306; 115.24861the westernmost of the Lesser Sunda Islands, lying between Java to the west and Lombok to the east. It is one of the country's 33 provinces with the provincial capital at Denpasar towards the south of the island.

With a population recorded as 3,151,000 in 2005, the island is home to the vast majority of Indonesia's small Hindu minority. 93.18% of Bali's population adheres to Balinese Hinduism, while most of the remainder follow Islam. It is also the largest tourist destination in the country and is renowned for its highly developed arts, including dance, sculpture, painting, leather, metalworking and music.


So Bali adalah pulau Indonesia yang budaya dan adat masyarakat nya berasaskan kepercayaan Hindu... Hindu?? bukan ke Hindu tu agama yang berasal dari India?? so budaya BAli kiranya klaim dari India ye tak? haha.....

p/s: Kalu Malaysia pakai Batik dianggap klaim dari Indonesia, so Bali klaim dari India.... YESS!

Ni Batik Indonesia ke Pareo Hawaii??

haha...jawapannye ni adalah Pareo = salah satu seni mencanting kain dari hawaii..bg tengok kat orang Indo sane, bukak mata sket...bukan diorang je ada seni macam batik, org lain macam Malaysia dan Hawaii pun ada batik...tu laa minda kampungan btul la diorang ni...

ni ada sket maklumat dari WIKIPEDIA tentang Pareo ni..

'PAREO'
The pāreu or pareo (see below) is The Cook Island and Tahitian word for wraparound skirt. Originally it was used only to refer to women's skirts, as men wore a loincloth, called a maro. Nowadays the term is applied to any piece of cloth worn wrapped around the body, worn by males or females. It is related to the Malay sarong, Sāmoan lavalava, Tongan tupenu and other such garments of the pacific islands such as the islands of Hawaiʻi, Marquesas, Aotearoa, and Fiji.
In contemporary Tahitian the right word is pāreu (singular: te pāreu, plural: te mau pāreu), with the pronunciation of the word with a long a (hold the sound for two beats rather than just one) and the e and u pronounced separately, rather than slurred into a diphthong. It is not clear where the variant pareo comes from. It might be an old dialectic variant or an early explorers' misinterpretation. But both terms were already used in the 19th century.[1] Nowadays, however, pareo can be considered as the English-language form of the word (plural pareos), much less likely subject to mispronunciation.
The Tahitian pāreu are among the most colourful and bright of the Pacific. Originally flower patterns, the hibiscus flowers in particular, or traditional tapa patterns, were printed in bright colours on a cotton sheet of about 90 or 120 cm wide and 180 cm long, made in China. Nowadays they are also made in Tahiti itself and dye painting with varying colours is popular as well.

dah bace?? haa dalam penerangan pun dah ade dibagitau yang Pareo ada kesamaan dengan seni 'Malay Sarong'... MALAY?? ape tu MAlay? jom bace sket.. ape maksud MALAY tu??
'MALAY'
Malays (Malay: Melayu) are an ethnic group of Austronesian peoples predominantly inhabiting the Malay Peninsula including the southernmost parts of Thailand, the east coast of Sumatra, the coast of Borneo, and the smaller islands which lie between these locations. The Malay ethnic group is distinct from the concept of a Malay race, which encompasses a wider group of people, including most of Indonesia and the Philippines. The Malay language is a member of the Austronesian family of languages

haa...MALAY tu kan ke etnic Austronesian yg terdiri dari 1 kaum Melayu yg ada di Malaysia, Indonesia, Malaysia, Singapura, Brunei, Filipina dan selatan Thai...so kalau dah satu kaum, so maknanya budayanya semua sama la..sama budaya lain negara..so tak wujud la masalah 'KLAIM' budaya!!
Bego betul la...wahai saudara2X SEBERANG sebelum ribut2x bukak kitab dul kaji SEjarah dan cari bukti...jangan kalau korang dah makan rendang, pakai batik, nyanyi Rasa Sayang sejak korang budak2x..so semua benda tu korang punya!!

Iin Yumiyanti - detikNews

Jakarta - Tudingan soal klaim budaya Indonesia membuat Duta Besar Malaysia untuk Indonesia Dato Zainal Abidin Zain heran. Indonesia mempersoalkan batik, reog dan lagu Rasa Sayange yang disebut diklaim Malaysia. Padahal, menurut Dato Zainal, tiga budaya itu memang benar-benar ada di Malaysia.

Nenek moyang Malaysia banyak yang berasal dari Indonesia, maka mau tidak mau banyak budaya asal Indonesia yang kini juga hidup dan ada di Malaysia. Lagu Rasa Sayange, misalnya, Dato zainal mengaku sudah mendengar lagu itu sejak kecil. Selain dinyanyikan oleh orang-orang tua, lagu itu juga diajarkan di sekolah.

"Lagu itu diajarkan di sekolah-sekolah kami. Jadi mengapa kami dituding mengklaim?" kata Dato Zainal saat berbincang dengan detikcom usai acara ramah tamah dengan peserta Malaysia International Visitor Programme (MIVP) di Kedutaan Besar Malaysia, Jalan Rasuna Said, Jakarta, Rabu (6/2/2008).

Kemudian mengenai reog, menurut Dato Zainal, tarian itu memang benar-benar ada di daerah Johor, Malaysia. Demikian pula batik, Malaysia juga memilikinya. Ditegaskan Dato Zainal, seni melukis di kain ini tidak hanya ada di Indonesia, tapi juga di Hawaii. "Mengapa Indonesia tidak menuding Hawaii telah mengklaim batik?" protes Dato Zainal.

Dato Zainal menduga ada pihak-pihak yang sengaja ingin membuat hubungan Indonesia dengan Malaysia renggang. Namun siapa pihak itu, Zainal tidak mau mengungkapnya. Ia hanya menyebut, salah satu indikasi hal itu adalah demo reog Ponorogo di depan Kedubes Malaysia beberapa waktu lalu. Menurut Zainal, pasti ada yang menggerakkan dan membiayai demo tersebut.

salah satu contoh corak Pareo yang sama seperti batik Indonesia dan Malaysia

ANTARA, KESRA-- 10 SEPTEMBER: Ketua Pedoman Indonesia, Fadjroel Rachman menilai aksi sweeping anti Malaysia yang dilakukan sejumlah orang di Jakarta terhadap warga Malaysia benar-benar merupakan tindakan bodoh dan memalukan di Jakarta, Kamis (10/9).

Polisi seharusnya bertindak bila tindakan kriminal itu berlangsung. "Jangan tolerir tindakan kriminal atas alasan nasionalisme reaktif," katanya.

Fadjroel mengingatkan, bangsa Indonesia tidak terjebak dalam nasionalisme reaktif atau nasionalisme bunuh diri tatkala menghadapi berbagai provokasi yang dilakukan Malaysia.

Ditegaskannya bahwa untuk menghadapi Malaysia itu, yang diperlukan adalah nasionalisme akal sehat dan prioritas penanganan masalah tetap diplomasi dan negosiasi.

Karena itu, dia menyatakan, tidak setuju jika kemudian Bangsa Indonesia mengambil langkah-langkah provokatif emosional, apalagi sampai konflik bersenjata dengan slogan yang telah ketinggalan zaman, yakni "Ganyang Malaysia".

Lebih lanjut dikatakannya bahwa pemerintah harus segera membentuk tim khusus diplomasi yang langsung dipimpin Presiden Yudhoyono dengan pelaksana harian Menlu yang dibantu tim hukum, seniman dan budayawan.

Presiden SBY harus proaktif menyelesaikan sengketa dengan Malaysia secara diplomatis dan segera mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Malaysia.

"Tidak masalah pula jika SBY datang ke Malaysia," ujarnya.

Fadjroel memandang Malaysia hanya sebagai negara kecil dan monarkis yang tidak terlalu peduli soal HAM, sementara Indonesia adalah negara besar dan demokratis.

"Kalau Indonesia dikelola dengan betul, maka saingan kita cuma China, India dan Brazil, bahkan Jerman, Jepang dan AS, bukan Malaysia. Jadi kita jangan terjebak," ujarnya.

Sejumlah orang, beberapa hari lalu, melakukan aksi "sweeping" kepada sejumlah warga Malaysia yang tinggal di Jakarta.

Jangan berlebihan

Ketua EPG (Eminent Person Group/kelompok tokoh terkemka) Try Sutrisno minta kepada warga Indonesia yang melakukan demontrasi anti Malaysia untuk tidak berlebihan seperti melakukan "sweeping" (penyisiran), membakar bendera, dan melempari kedutaan karena akan merusak citra Indonesia.

"Demo anti Malaysia yang berlebihan akan merusak citra Indonesia sebagai orang Timur yang santun dan ramah," kata Try Sutrisno usai diterima oleh PM Malaysia Najib Tun Razak, di kantor PM Malaysia, Putrajaya, Rabu.


"Demokrasi dan keterbukaan bukan berarti dapat seenaknya saja melakukan demontrasi dan menghujat negara lain dengan membakar benderanya, melempari kedutaan dan melakukan sweeping. Justru hal ini semakin mencoreng citra Indonesia sebagai rakyat yang terkenal santun dan ramah," katanya.


Mantan Wapres itu mengingatkan, Indonesia dan Malaysia adalah negara tetangga yang serumpun dan mempunyai cita-cita yang sama yakni menciptakan masyarakat Asean.

"Kita berharap ASEAN menjadi kawasan yang aman, nyaman dan memberikan kesejahteraan bagi warganya," katanya.


Apalagi dalam pembukaan UUD 1945 disebutkan bahwa kemerdekaan Indonesia bertujuan untuk menciptakan perdamaian dunia, tambahnya. Try Sutrisno dan beberapa anggota EPG Indonesia lainnya, seperti Musni Umar, melakukan kunjungan dan pertemuan dengan mitranya EPG Malaysia yang dipimpin Musa Hitam di Kuala Lumpur, Rabu pagi.

Namun secara tiba-tiba, PM Malaysia Najib Tun Razak berkenan menerima rombongan EPG Indonesia yang didampingi Dubes RI untuk Malaysia Da'i Bachtiar, di kantor PM Putrajaya.

Sementara itu, Dubes Da'i Bachtiar telah dipanggil oleh Menteri Luar Negeri Malaysia Hanifah Aman terkait dengan beberapa demontrasi di Kedubes Malaysia dan sweeping yang dilakukan sekelompok orang di Jl Diponogoro, Jakarta Pusat. Namun belum diketahui hasilnya.


Wednesday, September 16, 2009

Kerajaan akan melancarkan pasukan Formula 1 pertama negara tak lama lagi..Pasukan yang diberi nama 1Malaysia F1 Team. Perdana Menteri kita bagitau Team ni akan dibangunkan dan dikendalikan sepenuhnye oleh rakyat tempatan...
Dengar2x team ni adalah usahasama kerajaan malaysia bersama2x sektor swasta seperti Proton, Lotus, Petronas, SIC, NazaMotor, AirAsia, UTP dll..

Nama: 1Malaysia F1 Team
Ketua Pasukan: Datuk Seri Tony Fernandez
Pengarah Teknikal: Mark Gascoyne
Pelumba: Tak sure lagi, tapi calon hangat adalah Fairuz Fauzi...adiOS!

1Malaysia F1 Team

Kad Raya..Kad Raya

Kad Raye dari Cik Manje...terima kasih manje, sempat hantar kad raye..nanti jemput2xla dtg rumah aku kt kg. ye.. aku blik kg. esok!

Tuesday, September 15, 2009

Hmm...selalu sangat Karyawan2x dan pemerintah di Malaysia dicop sebagai tidak kreatif, peniru, ciplak karya dan budaya mereka...sikit2x..dituduh buta seni..paling sakit hati bila dipanggil MALING tapi kita buat pekak kan telinga je...
kAT bawah ni BUKTI2X yang INDONESIA jugak takdela kreatif mana pun, kaki ciplak karya orang gak...dah la tiru cerita, poster filem pun sebijik plak tuh!..

KREATIF..KREATIF...
PINTERRRR BANGAT!!!
So, kepada blogger dari Indonesia kalu anda ada terbaca entry di blog saya ini, maaf ya..saya tidak sengaja, hehe..cumna nak bagi kesedaran kat anda semua, sebelum menjerit, memekik mengatakan kami di Malaysia maling penjiplak teropong2 lah dulu diri sendiri dulu ya...

janganlah seperti kata pepatah " KUMAN DISEBERANG NAMPAK, GAJAH DI SEBELAH TAK PERASAN...hehe...









Puas?? sebenarnye banyak lagi benda yang diorang ciplak gak, tp malas nak masuk, banyak sangat...hmm... sesungguhnya bermaaf-maafan adalah dituntut dalam islam, so lain kali jangan cepat melenting, ya sahabat2x...
hehe...

Macam2x bentuk dan rupa haiwan yang besar dan ganjil dapat kita tengok zaman sekarang, ada yang besar, panjang, hodoh...tak kurang jugak yang cantik..Subhanallah...itulah kekuasaan Allah..Kat bawah ni ada beberapa keping gambar haiwan yang dapat saya postkan..selamat menjamu mata..huhu! (dah macam National Geographic Channel plak rasanye...)

Ikan ni boleh guna ganti gergaji kat rumah!
Dipercayai salah satu sotong terbesar pernah ditangkap-kat New Zealand
Vestimerantiferan worm.. sejenis spesis cacing pita
Ikan besor ni kalu x silap berasal dari Amazon, tapi gambor ni amik dari kolam ikan kat Siam nu...saje je mat Salleh tu kerek2x
Haa...yang ni ke yang atas the biggest snake?? huhu, kalu ayam atas korang x berani nak sentuh, tapi kalu yg kat bawah ni bagi kat korang, kompem korang sapu yerk! haha...
Biggest Snake's car, huhu :)

Laptop Pertama Di Dunia..

Kita selalu bawak laptop kita yang canggih, kecil, ringan tu ke sana sini..ye lah, memudahkan urusan harian kan...Tapi pernah x korang terfikir akan laptop pertama di dunia? besor mana, berat mana, sape yg reka??

Haa..nak tau kat bawah ni la gambor laptop pertama di dunia..

Laptop ni difikirkan ideanya pada 1970-an oleh Alan Kay di XEROX PARC...dan ianya diberi nama Osborne 1. Pertama diciptakan oleh Alan Kay padC1981, beratnya sekitar11kg...

HMMM BESOR GILA... ;)

Perkara: Sembang Ghaye
Lokasi: Taman Ixora, BBST, Sepang

Qiha: Pokteh, ayah cakap tahun ni raya rumah nenek Muar, kakak suka raya kat kampung..
Irfan: Adik plGI suke, adik nak main bunga api, nak jumpa atuk, nenek, busu, pakcik..
nak duit raye..
Qiha: Eleh..kakak nak mintak maaf dengan nenek dan atuk, nanti dapat duit raya... kakak suka balik kampung, kampung jauh..Kakak nak tengok jalan, best!!
Irfan: kakak ni, tiru Irfan la, Ipan cakap dulu nk duit raya, sebok je.. nanti kalau nenek bagi duit raye, jangan bagi kakak!
Pokteh: Eh, korang ni..jangan gado2x..dua2 bleh blik kampung, nanti ayah kakak irfan bawak korg blik..dah jgn gaduh..
Irfan: Yea boleh balik raya...pokteh, nanti nak duit rayeee...adik nak banyak2x
Pokteh: Er..tengok la nanti..haha
Kakak: Pokteh, nak lukis2x..nak lukis hari raye..kakak x sabar nak raye..
Irfan: adik pun nak..
Kakak: Sibuk la adik ni, suka tiru kakak..


Ni lah perbualan anak2x buah aku yg dh sang x sabor nak beraya, diorang bukan main hepi lagi nak raye...yela budak2x, takde masalah, ape yang diorang tau, hepi, main jela..x macam kita yang dah berumur ni..seribu satu masalah terkumpul, nzsk raye pun x syok, ades....
kat bawah ni la antara LUKISAN2x yang anak buah aku lukih..fuh! mmg nampak la betapa tulus nya hati diorang ni..nak sambut raya dengan ikhlas, dengan meriah..btul2x sambut punye...diorg semangat nak sambung raye, laptop aku lak jadi mangsa, heh!!
Aku plak...bila pk raye je..terpikir la gak beban2x kerja yang bertimbun dah tunggu mangsa...alahai!! tapi takpe, raya tetap raya! problem suma tolak tepi...yang penting Khamis ni aku blik kampung....YaHOOOO!!




Diorang pakai Paint lukih lukisan nih!! berbakat gak anak buah aku nih, hehe

Saturday, September 12, 2009

Maaf..maafkan Daku..


MAafkan Daku..Aku Yang Dihujani Kesibukan Kerja

Tarikh: 12 September 200/ 22 Ramadhan 1430H
Lkasi: Seksyen 8, Shah Alam
Mangsa: Diri sendiri..

Salam Ramadhan dan Aidilfitri kepada semua sahabat2 dan para Blogger..pertama2x kali hamba nak minta ampun dan maaf kerna telah sekian lama hamba tidak menitiskan tinta di blog kesayangan hamba ini..
Bukannya hamba sengaja untuk tudak meluangkan masa bersama kalian, malah jauh sekali melupakannya..tapi apakan daya di saat2x umat Islam bersedia membuat persiapan menyambut kedatangan bulan Syawal yang mulia ini, hamba pula sedang berperang menyelesaikan tugasan dan beban kerja yang telah diamanahkan kepada hamba.. Sebenarnya terlalu banyak perkara menarik yang ingin hamba kongsikan bersama kalian, tapi apakan daya..masa tidak mengizinkan..
Oleh itu kepada kalian, pelawat setia blog hamba ini diharap jangan lah menjauhkan diri dari blog hamba dan semoga tali persaudaraan dan ukhwah sesama kita-para blogger Malaysia akan terus terjalin erat..
Oleh itu jikalau ada sebarang kelapangan jemputlah menziarahi hamba di laman FaceBook hamba...Bagaiman caranya? mudah saya, kalian saya perlu taipkan 'Mohd Syahrulhairi' di ruangan search dan nah!! bolehlah kiranya kita merapatkan kembali ukhwah sesama kita..

Friday, August 21, 2009

Salam Ramadhan dan Selamat Berpuasa kepada semua blogger2X dan sahabat2X MjK a.k.a Mat Jenin Kota semua..mohon ampun jika ada tersalah bahasa, terkutuk dan terasa hati..Bersama2X lah kita melakukan amal ibadat dan menambahkan pahala di bulan Puasa.. Moga2X kita semua panjang umur untuk sambut raya tahun ini..huhu!


p/s: Tahun ni dah nak kna start bg duit raye kat anak buah ke tak?? nak bagi tak bagi.. huish..pening2X

Sunday, August 16, 2009

Perkara: Arsenal menang Bergaya!!
Lokasi: Goodisen Park
Repoter: Mat Jenin Kota

Semalam Arsenal mengOPENkan tirai EPL musim ni dengan bergaya sekali ( kalah makcik Gayah!!)
6 bijik diorg tabor kat Everton, team yg diramal oleh para musuh2 sejati Arsenal (Man U fan laa..) mampu membogelkan budak2 Arsenal.. (hmm..baru korg tau, were dont need Adekbayor uu..)

Hmm...apa pasai la abes abang2X Everton lunyai kna di'child-child' kan ngan adik2 dari Arsenal (eh! sapa yg budak ni?)

Anyway.. abang Howard, Neville ngan Abe Saha tu dulu main team mane ye?.. longlai semacam jer... bekas kelab dia x train betui2 ka dulu?

hihihi..



P/s: Walcott, Nasri, Rosicky x main pun smalam, kalu main...

Saturday, August 15, 2009

Mak Rasa Tak Sedap Hati...

Tarikh: 13 Agustus 2009 (Khamis)
Masa: Lebih kurang 12.00 a.m
Lokasi: Seksyen 8
Mangsa: takda sesape jadi mangsa kali ni..


2 hari lepas aku rase x sihat..rasa mcm x best. kat opis td, aku rasa nak demam ada, selsema, pening dan macam2 lagi.. balik je keje jam 7.30 p.m aku trus mandi, solat dan dummm!!!.. serta merta aku melandingkaN diri atas tilam empuk aku..
Aku amik keputusan utk tdo sekejap, aku set jam kul 9.00pm dengan impian akan bangun untuk setelkan assignment aku yang berminggu2X tertangguh.. x smpi 10 minit aku pun..

ZZZZZZZz…..

Tiba2X Kring!!! Kring!!!...aku terjaga coz henpon aku dh memekak.. “ sapa la kol aku ni, aku tido x puas lagi nih!”.. rungut aku sambil capai henpon tanpa chek sapa yg kol..

Aku: helo, sape ni?

Pemanggil misteri: Ni mak la yang speaking (mak aku rupanya)…apsal Mak kol ko masuk nih dh 6 kali, tp x angkat2X...mak rasa x sedap hati laa..tu pasal mak kol ko, tp ko plak x angkat.. ko ni buat mak risau je
Aku: Aiseh!..sorry, tetido la mak

Mak: Mak dengo kt tv, kat area K.L ko nu ramai yang dh kna H1N1.. ramai yg kna kuarantin, budak2X U pun ramai kna.. mak risau ni… ko ok x? jage diri baik2x..

Aku: hmm..err.. er.. orang ok, sihat! (aku bohong,padahal dari pagi aku rasa nk demam,pening)

Mak : Ko jgn lupa pakai topeng, beli top, jgn sayang duit sangat, duit takpe, boleh dicari..nyawa, kesihatan x boleh diganti…bla..bla.. (puas mak nasihatkan aku)

Aku: Ye..orang dah ada topeng ni (tipu..aku x beli topeng pun) Ok mak jaga kesihaTan ye, mak kat kampong pun kna pakai topeng jugak..jgn lupa pakai gi kebun, haha (gurau aku)

Mak: Yela tu..okla, mak nak tido dulu, kalu ko sihat,ok.. baru lega mak,hilang risau..baru boleh tido..

Aku: Ok mak, selamat malam, good nite..

Tuppp…perbualan aku dan mak putus…Aku duduk termenung, wajarkah aku tipu mak tadi cakap aku sihat, padahal aku tengah demam, pening and selsema ni?
Hmm..aku harap tindakan aku ni btul coz aku xnak buat mak risau, susah hati and x boleh tidur fikirkan masalah anak2X dia..
Aku janji esok aku akan ke Klinik jumpa doctor check samada aku demam biasa atau terkena simpton2 tu (mtk dijauhkan!!) dan aku janji aku akan pakai topeng bila di tempat yg ramai org..huhu

P/s: hari ini aku dah baik dari demam, (aku Cuma demam biasa dan sah selamat dari H1N1..) Dan aku dh pakai topeng ke luar (coz Lyn dh bagi topeng percuma kat aku)..harap2x mak dh x risau kan kesihatan kami adik beradik yang jauh dr kg. halaman..sesungguhnya kasih ibu adalah kasih sejati, kasih yang membawa ke sorga!!! kawan2x buatlah baik kt mak korg sementara diorg hidup lagi..

Virus ni la yang buat aku, 1 malaya dan dunia jd huru hara skrg nih!

Friday, August 14, 2009

Entry Kosong!!

[kosonggggggggggggggggggggggg..kosong..00000000000.....
kosonggg.......0000000...............kosssonngggg.............00..]


p/s : pelik ke tengok entry kosong aku untuk malam ni..? bukan ape aku dh malas nk tulih coz sedang aku menulis punya la panjang entry untuk malam ni..(panjang..hampir 1 muka, tetiba semua entry dan cerita aku untuk malam ni ilang mcm tu je..dek kesilapan tangan aku tertekan delete...Hmm, tgn aku ni pengkor ke? hr tu salah tutup plug...kesian Kudin..]

Thursday, August 13, 2009

Aku nAK cEkik Orang!!

1 HARI, 2 HARI....AKU BUSY ...NOT BUSY BODY


Sehari dua hari ni adalah Hari2X yang membosan kan bagi aku..Cukup membosankan..


I Am too BUSY..hari2X balik kerja lambat, member kat opis plak boleh la plak keluar MENGULORRR... time2X keje melambak2X kat opis, bley plak merayau kat luor, masuk keje lambat, blik nak cepat..sedap2X je plak mintak aku punch card kan untuk diorang..nak aje aku CEKIKKK... je sekor2X!!!..


p/s: BuSy amat.. Bosan amaT...bukan Minyak gamaT..
baliK rumah plak ada member yang ala2X mentaL gitu..suka buat benda peliK2X yang menguji tahap darah tinggi kami di rumaH...Aduyai!!

Wednesday, August 12, 2009

Malaysians will be able to sight up to a total of 100 Perseid meteors per hour streaking across the northern sky in the wee hours of Thursday morning.Universiti Sains Malaysia’s Astronomy Atmospheric Science Unit lecturer Assoc Prof Dr Chong Hon Yew said that according to the International Meteor Organisation (IMO). the meteor shower is expected to be best viewed from 1.30am to 4am on Thursday.

“The shower could have started on July 24 and is expected to be observed until Aug 17.“It is however predicted that during the peak viewing time (Thursday morning), the moon will be high in the sky, outshining the fainter meteors.“There is a good chance for observers to spot the brighter meteors however,” he said on Wednesday.Dr Chong also hoped the weather would be favourable for the Perseids to be seen.Those who miss tomorrow’s meteor shower may still catch a “lesser version” after midnight Thursday, or early Friday morning.

Dr Chong said the Perseids are a prolific meteor shower associated with the comet Swift-Tuttle which are usually fast, bright and occasionally leave persistent trains.“The point they come from lies in the constellation of Perseus,” he said.The Perseid meteor shower has been observed for about 2,000 years, with the first known sighting coming from the Far East.Every year in August, the Earth passes through rock and dust fragments left behind by the comet Swift-Tuttle. As these small particles collide with the Earth’s atmosphere, they burn up, often creating a startling streak of light across the sky.
The shower is visible from mid-July each year, with the greatest activity between Aug 8 and Aug 14, peaking at about Aug 12.Dr Chong said the meteor shower can be observed with the naked eye.

Monday, August 10, 2009

Maka Matilah Komputer itu...

Tarikh: 11 Agustus 2009
Jam: 12.20 a.m
Lokasi kejadian: Seksyen 8, Shah Alam
Mangsa: Kudin al engineer

Jam menunjukkan hampir pukul 12.20 pagi. Aku baru je siap bermacam asgnmt yang nak kna hantar esok petang -deadline esok..( dapat dah lama, baru terhegeh2X nak siapkan)

Mata dah naik rabak mengantuk, pedih, letih dan mamai-mamai ayam..aku tengok kawan2x ramai yang dah melayang dibuai mimpi..aku tengok Kudin tgh struggle buat kerje2X typingnye.." eham, rajin Kudin ko malam ni, x tdo lagi ke?" aku menegur. Belum, banyak keje, bos nak tengok esok!" balas Kudin serius, sambil tangan semakin laju menaip...
Malas nak layan, aku trus mngoffkan laptop aku, dan trus meraba2X bawah meja mencari suis laptop..punya la susah nak cari suis laptop aku coz suis laptop aku ni ak plug in kat external yang cukup berselirat dengan wayar2X dan suis laptop2x sahabatku yang lain.. " hmm..payah tul la nak cari suis aku, extension ni pun dah serabut macam kepala otak aku!!..Ah, belasah je la.." getus hatiku sambil meraba bawah meja..,
" yang ni bukan, kepala dia besar sangat, yang ni pun bukan, kepala dia lebar sangat..hmm, yang ni ke? Ah, blasah je la..! " getus hatiku, dan secara otomatisnya aku menekan tutup suis yang ada di hujung jariku..
TUUPPP!!!......

Tiba2X.. Kudin yang berada di sebelah aku melolong menjerit macam orang kna HISTERIA...


" Arrghh...ko tutup komputer aku, habis keje aku...esok Bos nak tengok!!!


"MATi AKUUU...." raung Kudin.....

P/S: Maaf KUDIN, aku tak sengaja..lain kali aku tak buat lagi.. jangan Marah ye...


aKU yang bERDOSA

Sunday, August 9, 2009


Tik.. Tok! Tik.. Tok!....

Huarrghhh!!! Aku bukak mata, tgk jam.."hargh! dah kul 6.30 pagi! mampus aku macam ni.." dengan pantas aku melompat bangun-capai tuala..trus mandi..
Hari ini aku kena cepat pg keje coz malam tadi aku tido rumah kakak aku @ Puchong, so secara automatik nya aku kna la bergerak awal dari rumah kakak ke pejabat kat Shah Alam..kalu x jawabnye kna hamun la aku dengan si Hitler kat office kami tu..

Lepas je mandi, sarapan..aku trus broomm..broom... blah dari rumah kakak aku..target nak sampai sebelum jam 8pg..
Skali jalan jem daa..dah la jem, sesak ditambah la plak dengan drebar2x yang kurang manner nya membuat aku cukup anginn..."Hey...angin satu badan ni.."

Nak pendek kan cerita...cilok punya cilok, sampai la tu kat Office lewat 20 minit..Aku gerenti mati cair la aku kena fire dengan semburan berbisa mulut si hitler yang kejam kt staf dia ni...

Sampai je kat Office, aku nampak kelibat Hitler.."Aduh mati la aku macam ni..Automatik otak ak yang pikap ni trus berfikir strategi camna aku nk masuk ke office dan punch card dgn jayanya tanpa Hitler sedar akan kehadiran aku.. "hmm..masuk ikut depan, sure mati..ikut belakang..err..ofis aku tingkat 2 manada pintu belakang..Argh! kasi blasah je la, nak marah, marah laa..aku dh puas dah..

Aku ushar kiri kanan.." YES! Hit xde, pluang baik!" Dan dengan kelajuan semut berlari, aku melangkah masuk ke ofis dan punch card... "

Lepas punch card aku pandang kiri-kanan..." Aik...mana semua orang pigi ni, apasal ofis kosong je? "

Tak semena2x Kak Nana, selaku pembantu Tadbir kat ofis ni, menegur aku.." eh, ko tak cuti? hari ni kan semua orang cuti..Bos bagi diorang cuti coz dah kerja keras untuk pesta buku.."

Pergh terkejut aku dengar... "Ape cuti??? knapa saya x tau?" adoi la kalu aku tau hari ni boleh cuti, baik aku trus tidur td..takde la aku tensen dgn jem la, Hitler laa..

So, dgn longlai nye aku pulang ke rumah...untuk sambung tidooo..

Arggghhhh!!!
zzzzzZZZZZZZ...
:)

MORAL: sebelum balik keje, dapat kan dulu info2 penting untuk hari esok.. x la jadi pening! hehe

PASSING-TENDANG-SUMBAT

Hmm.. kat sini aku selitkan sket video jack Wilshere semasa kejohanan "Emirates Cup' tempoh hari..korang judge sendiri la samada budak ni bagus atau tidak.. Kalu tanya aku, aku kata..BAGUUUSSSSS!!

Permata Muda Arsenal -SPM pun blum sempat amik lagi..
Kalu b4 this orang asyek crita pasal Walcott2x..fabregas2x.. hah sekarang tiba plak turn Jack Wilshere. 'Winger' muda hasil dari Akademi Bolasepak Arsenal ni power dalam memberi umpanan, memiliki keseimbangan yang bagus dan paling best...sangat lincah.. Kini mamat kecik ni dah pun berjaya pecahkan rekod Fabregas sebagai pemain paling muda beraksi dalam EPL..

Arsene Wenger pun dah mengaku yang prestasi dan skil Wilshere sekarang lebih baik daripada Fabregas masa umur 17 dolu2x..Jack pemain muda yang penuh semangat dan komitmen, dia tak takut terhadap asakan dan terjahan lawan yang lebih besor dan femes! ujar wenger...hehe!

Menurut akhbar...(kosmo kot..) "Wilshere menjadi pemain termuda Gunners tampil dalam Champions league masa umur dia 16 tahun, di Liga Champions time lwn Dynamo Kyiv. Dia gak jadik player termuda main di EPL time lwn Blackburn Rovers..
Beberapa minggu lepas..Wilshere jadik pemain terbaik 'Emirates Cup' bila dia score 2 bijik masa arsenal kalahkan Rangers kat Final...


p/s: pas ni mesti Fab dgn Walcott jeles dgn mamat ni, mesti kelab lain pun jeles ngan Arsenal! ~ahaks..
Lain kali aku try post video dia plak!! :)

Saturday, August 8, 2009

The best Biography Cartoon in Malaya

Hari ni hari ahad..aku tak tau ape nak buat..tengok kiri, tengok kanan..terpandanglah akan kepada koleksi GG " Aku Budak Minang-A.B.M" yang baru aku beli tempoh hari..actually dh berkurun zaman aku cari, la ni baru jumpa..(sebenarnya x cari pun, tunggu nampak depan mata)
Aku dah bace A.B.M ni masa darjah 5 (lame siot tapi aku cari gak utk buat koleksi (xda sapa2 bley pinjam, heheh!)

Ya...korg nak tau kenapa aku cari ini buku?..bagi aku A.B.M ni merupakan karya terbaik yang pernah dihasilkan oleh kartunis tersohor Malaya iaitu UJANG sebab kartun ujang yang satu is extra ordinary sket coz ianya ni bukan sekadar imaginasi @ fantasi yang direka2x mcm kartunis2x lain..Tapi A.B.M ni merupakan sebuah karya biografi ttg hidup ujang sendiri, suka duka, jerit-perih Ujang hidup di dalam masyarakat Perpatihnya..(sekitar tahun 1965 ke 80-an)cara dia lukih, susunan cerita dan garapan nya bleh buat korang nangih bila baca...(aku tak tipu)

kalo korang bace A.B.M ni aku gerenti korang punye emosi sure terperangkap dengan kisah2x lucu, sedih, pilu,marah,resah si Ujang ni sepanjang perjalanan hidupnya..Aku memang tabik dengan Ujang ni coz karya2x dia mmg superb..dan A.B.M ni adalah karya paling superb dari Ujang..
Okehla aku nak sambung bace nih..babai.. kepada korang, kalu dh bace ini A.B.M, jangan lupa cari sambungan dia plak...`~ACA

Karya Lagenda dari kartunis Lagenda Malaysia:Ujang, karya yang berjaya melonjakkan nama Ujang di era 80-an

p/s: Pernah bercita2x nak jadi kartunis satu masa dulu bila bace A.B.M ni :)

Dah Abes Dah!!! yippi!

Akhirnya detik jam 5 petang, 7.8.09 tamatlah sudah Pesta Buku Upena UiTM dengan jayanya setelah 1 minggu berlangsung di Menara SAAS UiTM.. Huh! finally dapat gak kitorg rehat sejenak setelah 2,3 minggu bertungkus lumus menyiapkan segala persediaan untuk memastikan pesta buku ini berjalan lancar dan berjaya..Alhamdulilah, segalanya berjalan lancar seperti yang dirancang..

Terima kasih tak terhingga di ucapkan kepada para tetamu yang sempat meluangkan masa hadir ke pameran..
terima kasih kepada syarikat2 Penerbitan seperti Creative Entreprise, MOY, Karangkraf, Alaf 21, kartunis SYEM Raja Lawak dan lain2x kerna turut bersama2 menjayakan pesta Buku kali ini.
Thanks to En. Cendol dan Spider kerna bagi aku karikatur dan autograph korang kt aku, aku appreciate sangat2x

Kepada semua staf2X Upena spt En. Munauwar, Kak Salmah, Abg Zaki,Abg Rizael dan lain2x, marilah kita mengucapkan kesyukuran ke hadrat ilahi dan gunakan lah cuti sabtu dan Ahad ini untuk merehatkan jiwa dan minda yang telah lama ter'exosted' sekian lama.. kerna esok kita dh nk kerja semula (adoii!! la)

Tak lupa juga kepada abang2X pemandu bas UiTM terutamanya abang K.Nizam kerna telah memberikan bantuan dan kerjasama kepada saya..(kalau abang2x takda lingkup la saya sebagai ajk pengangkutan sempena Pesta Buku kali ni!!)
Tak lupa kepada.....ba..bla..bla..

p/s: Uish!! macam ucapan Menteri la, panjang berjela-jela.. anyway thanks kepada semua, pesta ini banyak memberi pengalaman kepadaku dan mengajarku tentang erti persahabatan, keikhlasan, tanggungjawab dan sebagainya!!)

Lawak Orang Dewasa

Ajoi dan Ani membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.
Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata,
"beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu."
Besok pagi, apabila anak lelaki mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan.
"Telur ni untuk saya ke mak?", tanya si anak.
"Engkau makan dua biji saja. Yang lain tu untuk ayahkau punye", kata emaknya.
Ha... ... ..Lu Pikir ah sendiri... ... ..!

p/s: Sori.., lawak ni agak lucah sket, haha! :)

Friday, August 7, 2009

Tragedi Perang Bersegi-Segi..


Tekanan, Letih,Bosan...

3 ni la mampu mengubah seseorang yang peramah, ceria dan baik boleh bertukar menjadi sebaliknya..
Nak pendekkan cerita..hari ni aku bergerak seawall jam 6.30pagi untuk ke SMK Sri Kembangan dalam menjemput adik2x hadir ke ‘PESTA’ kami..kembali saja ke UiTM, aku trus ke tapak Pesta untuk mencari sahabat2x tercinta..namun alangkaH terkejutnya aku pabila mentari terang yang ku sangka akan terus bersinar tampak berlaku sebaliknya..hari ini mentari terang itu kini telah ditutupi awan gelap, yang sangat jahat dan sarat dengan bom atom yang sedia untuk meletus..
Hari ini mood semua orang tampak berubah sama skali, lgsung x sama sekali seperti semalam..aku tgk hr ni kwn2x yg selalunya bekerjasama, bergelak ceria sewaktu kerja, kini agak berlainan, hr ni mereka Nampak agak berpuak2x..bila ku kiri, terdengar angin2x kemarahan dan xpuas hati terhadapan kumpulan di kanan, dan bila ku ke kanan, yg sebaliknya juga dpt kudengar…hmm.. ini sangatla membuat aku x selesa..aura2x panas dan x selesa dapat kurasai berlengar diantara kami…lalu aku mula memasang telinga untuk mengetahui punca..akhirnya dapat ku ketahui punca tercetusnya ‘Perang Bersegi-Segi’ ini..
Hmm rupanya rasa x puashati akibat pemberian tugas sempena pesta ini menjadi puncanya..geng kiri mendakwa menjadi mangsa, semua kerja mereka lakukan manakala geng kanan bergoyang kaki dan mendapat nama…dan Geng kanan mengakui yang sebaliknya…
Huish…bila pikir2x pening kepala dibuatnya..aku pun x mampu nak meleraikan perang dingin ini buat masa ini kerja aku sendiri banyak masalah yang sedang aku cuba perbaiki..Apa yang mampu kuharapkan agar permasalahan ini akan selesai dengan Berjaya pagi esoknya..apa-apa pun ingatlah sahabt2ku, kita ini sama2 MELAYU, kalau kita sama Melayu pun nk bergaduh, bertumbuk, bermasam..sampai bila la kita nak Berjaya, sampai bila laa bangsa lain nak tabik kt kita..
Kawan2x..Mari sama2X kita renung, fikir, tunduk dan jenguk2 kan bersama….

Thursday, August 6, 2009

Hmm..sedar tak sedar, dah genap 1 bulan aku bekerja di Upena UiTM ni..hari2 permulaan yang kuanggap umpama 'checkmate' kini telah bertukar kepada sesuatu yang boleh kuanggap sebagai 'gift'..di sini pelbagai asam garam dan ragam manusia dapat ku pelajari..di sini juga banyak mengajar cara untuk 'survival' di dunia realiti yang bukan fantasi ini. Hari ni aku amat busy macam biasa kerna terpaksa menguruskan kunjungan adik2x dari sebuah SMK yang terdiri dari anak2 orang 'LOADED' di pinggir bandaraya ke Pesta Buku UiTM yang kini telah masuk hari ke-empat dan 1 hari lagi tamatlah tempoh pameran ini.. (sepanjang PESTA BUKU semua SMK satu Shah Alam kami jemput!)

macam biasa aku dan brader bas UiTM bergerak la ke sekolah diorg menjemput diorg mampir ke Universiti tercinta ini (ceh!! siap berjemput berhantar lagi..)

!st of all my expectation sangatlah tinggi..aku bayangkan pelajar2 sekolah ini akan begitulah terujanya untuk masuk ke universiti...suatu tempat yang bagi aku dulu amatlah gah dan hebat..dan apa yang paling aku nak tengok adalah ragam dan telatah adik2 yang masih 'rebung' ini.. yelah dengan melihat telatah dan tingkah laku mereka ini sedikit sebanyak dapat membantu aku mengimbau kembali ingatanku ke alam sekolah yang telah lama ditinggalkan..

TAPI apa yang aku harapkan tak menjadi, tak sama seperti apa yang aku bayangkan..adik2 'pucuk rebung masakini' langsung x sama macam kami dulu2..masuk2 bas je trus speaking..tak kira Melayu, Cina, India..apa yang buat aku terperanjat ialah pabila mereka langsung x hormat cikgu yang namapak agak KAMPUNGAN di mata mereka..sejahat2 dan seteruk kami, kami masih lagi hormati guru2 kami..tapi x mcm adik2 sekolah ni...cikgu pengiring mereka pun dibuat mcm tunggul..tiada langsung rasa hormat mereka terhadap guru di depan mata (HANYA SEGELINTIR) pelajar2 ini tanpa segan silu bercakap sesama mereka menggunakan perkataan yang kurang sopan di hadapan guru mereka, dan pabila ditegur, guru di hadapan nya dibuat seperti tinggul sahaja...

Yang lebih sedih..anak2 zaman sekarang sudah mula pandai membeza-bezakan manusia berdasarkan darjat dan kedudukan...pada mulanya mereka masuk kedcalam bas..aku mula melayan salah seorang dari mereka..tapi layanan ku dibuat endah x endah (masa ni aku pakai baju t-shirt dan jeans dan kelihatan agak serabai kerna keletihan)..macam2 aku tanya diorg, diorg pandang buat dono je..and lastly dengan slumber diorg tanya..'abang ni memang keje dengan bas ni, kenapa keje dengan bas"....hmm baru aku sedar yang diorg ni memilih bulu untuk berkawan..dan aku pun trus berterus terang..."abang student master UiTM, kenapa? "

dan...secara otomatiknya air muka mereka berubah, dan... " ooo...ye ke bang sorila, kitorang ingat abang ni asistent drebar ni..abang, abang ni master ye..bla..bla.."
macam2 diorg tanya aku..dari segi brapa spm dapat, gaji lecturer berapa, dan macam2 la..yang tadi pandang2 sinis kat aku, buat muka ketat datang dan tiba2 jadi mesra bila tau aku ni budak MASTER...
hai...adik2X drebar ka..master ka, tuukang cuci ka..kita ni sama2x manusia..belajar lah menghormati orang lain tanpa merasa bangga dengan apa kelebihan yang kita ada..

p/s: anyway thumbs up kepada adik2x dan guru pengiring: Pn. Rosyati dari SMK Sultan Salahudin Abd. Aziz Shah, Seksyen 2..korang memang best


Take the world
Shake and stir
And that's what I got goin' on
I throw my cares up in the air
And I don't think they're comin' down
Yeah, I love how it feels right now

This is the life! Hold on tight!
And this is the dream
It's all I need!
You never know where you'll find it
And I'm gonna take my time, yeah
I'm still getting it right
This is the Life

Takin' in a whole new scene
And I'm swimming with a new crowd (crowd)
Breakin' down the old four walls
And building them up from the ground
I love how it feels right now

This is the life! (life!)
Hold on tight! (hold on, hold on!)
And this is the dream! (dream!)
It's all I need! (hold on!)
You never know where you'll find it
And I'm gonna take my time yeah.
And I'm still getting it right
This is the life

Gonna follow my own lead, yeah!
Kick back and feel the breeze!
Nothing but the blue sky!
As far as I can see!

This is the life
Hold on tight!
And this is the dream!
It's all I need!
You never know where you'll find it
And I'm gonna take my time, yeah
I'm still getting it right

This is the life! (life! Yeah!)
Hold on tight! (hold on, hold on!)
And this is the dream! (dream!)
It's all I need! (hold on!)
You never know where you'll find it
And I'm gonna take my time yeah
I'm still getting it right
This is the Life

BLOG INI BELOM R.I.P LAGI!!


Testing..testing...1..2..3..

Salam semua..Salam dunia, Salam Nusantara...cewah!! hmm...sudah terasa lama sungguh diriku x update something kt blog kesayangan ini rasanya..
Yaa! sejujur-jujurnya dah nak hampir dua bulan aku langsung tak jenguk blog ni...rasa dah bersawang pun ada..haha..diri ini bukan sengaja enggan menitiskan tinta di atas wacana blog ini, tapi aku tak berdaya..aku takda upaya..aku runsing, pening, hening dengan masalah2 yang berlengar di depan mataku ini
Ini semuanya kerna dalam tempoh 2 bulan ni aku diselubungi berbagai2 dugaan yang dah berjaya menekan2 raga dan jiwa aku hampir ke tahap maksima, macam2 tekanan,masalah, bebanan terpaksa aku tanggung..yang membuatkan aku hampir tiba ke titik noktah dalam mengejar cita2 sejatiku ini, hingga membuat aku takut untuk menempuh masa hadapan.. uhuh!
ya, aku akui...semua ini berlaku atas kesilapan dan kealpaan aku sendiri..aku yang telah mencorak kan sendiri laluan hidup ku ini ke landasan yang kurang tepat dari landasan azalinya...

Tapi kini...semuanya Berubah!! segala bebanan, tekanan yang menimpa sedikit2 menghilang..bibit2 awan kelabu lagi gelap kini sedikit demi sedikit hilang dimamahi sinaran keyakinan yang kian memancarkan kembali cahaya seperti dahulu..
ya!! kini aku kembali..kembali ke dunia realiti dan juga dunia cyber ini...
maka hari ini lahirlah kembali Mat Jenin Kota yang sekian lama dirundung derita untuk menyinari alam maya!! (cewah!!)
Jutaan kesyukuran kepada yang maha esa dan Terima kasih tak terhingga kepada mak, ayah, adik beradik dan sahabat2 yang memberikan semangat dan telah memberi keyakinan kembali kepada diriku agar membentuk kembali perisai sakti iaini keyakinan yang sebelum telah hampir pupus dari sanubari ini...dengan ini aku berjanji aku akan teruskan perjuangan hidupku ini..tak lupa juga...mat jenin Kota tak mati, dan blog ini belum R.I.P lagi..cewah!!

Wednesday, June 17, 2009

Hari ni pagi2 lagi aku dh bersiap2X dan bertolak ke UiTM untuk ambik mini transkrip, lepas tu otak aku pun ligat berputar2X cari idea nk lepak mana hr ni...

Pikir punya pikir, puas punya puas search internet, terasa lapar la pulak.. aku pun ambik kunci moto dan trus start moto dan bertolak ke rumah kakak aku di Puchong (hehe..dengan matlamat nak save budget untuk hari ni)..ODW ke rumah kakak aku terbayang kan anak buah aku yang ligat mengalahkan ulat nangka..huish! habis la aku kali ni
sampai je kt rumah kakak aku, aku disambut dengan mesra nya oleh anak buah aku yang maha nakal )..x sampai 10 minit aku tiba, bru je duduk aku dah kna smackdown,stone kol (apa dia tak sayang ke pakcik dia yang macho ni, haha..) dia guling2 atas aku..adoi la..takpa2X lapar punya pasal no hal..hehe


ini la anak buah saya yang cergas tu..nama dia uwais..

So x brapa lama pastu kakak aku pun hidangkan la menu terbaik dia untuk hari tu..haha jeng2x..mee hailam, buah mango, jus nenas..(mee hailam plak penuh dengan isi daging,sotong, fishball..pergh memang habuan aku la..) So dengan lahap nye aku pun bedal la mee tu bermangkuk2x..(kami makan kt lantai je) tp tak lama pastu tanpa sedar anak buah aku dah ada atas kerusi dan...
BUUKK!!
dengan selamba sekali lagi melompat atas badan aku, lagi sekali aku kena stone kol. da..
ape nak buat dah nasib badan, huhu..
tapi takpe janji perut KENYANG!! :)



ini la mee hailam yang memaksa saya mempertaruhkan nyawa dibelasah anak buah..haha

 

blogger templates | Make Money Online