I LOVE MALAYSIA..1 MALAYSIA..THE LAND OF PARADISE..

Saturday, August 15, 2009

Mak Rasa Tak Sedap Hati...

Tarikh: 13 Agustus 2009 (Khamis)
Masa: Lebih kurang 12.00 a.m
Lokasi: Seksyen 8
Mangsa: takda sesape jadi mangsa kali ni..


2 hari lepas aku rase x sihat..rasa mcm x best. kat opis td, aku rasa nak demam ada, selsema, pening dan macam2 lagi.. balik je keje jam 7.30 p.m aku trus mandi, solat dan dummm!!!.. serta merta aku melandingkaN diri atas tilam empuk aku..
Aku amik keputusan utk tdo sekejap, aku set jam kul 9.00pm dengan impian akan bangun untuk setelkan assignment aku yang berminggu2X tertangguh.. x smpi 10 minit aku pun..

ZZZZZZZz…..

Tiba2X Kring!!! Kring!!!...aku terjaga coz henpon aku dh memekak.. “ sapa la kol aku ni, aku tido x puas lagi nih!”.. rungut aku sambil capai henpon tanpa chek sapa yg kol..

Aku: helo, sape ni?

Pemanggil misteri: Ni mak la yang speaking (mak aku rupanya)…apsal Mak kol ko masuk nih dh 6 kali, tp x angkat2X...mak rasa x sedap hati laa..tu pasal mak kol ko, tp ko plak x angkat.. ko ni buat mak risau je
Aku: Aiseh!..sorry, tetido la mak

Mak: Mak dengo kt tv, kat area K.L ko nu ramai yang dh kna H1N1.. ramai yg kna kuarantin, budak2X U pun ramai kna.. mak risau ni… ko ok x? jage diri baik2x..

Aku: hmm..err.. er.. orang ok, sihat! (aku bohong,padahal dari pagi aku rasa nk demam,pening)

Mak : Ko jgn lupa pakai topeng, beli top, jgn sayang duit sangat, duit takpe, boleh dicari..nyawa, kesihatan x boleh diganti…bla..bla.. (puas mak nasihatkan aku)

Aku: Ye..orang dah ada topeng ni (tipu..aku x beli topeng pun) Ok mak jaga kesihaTan ye, mak kat kampong pun kna pakai topeng jugak..jgn lupa pakai gi kebun, haha (gurau aku)

Mak: Yela tu..okla, mak nak tido dulu, kalu ko sihat,ok.. baru lega mak,hilang risau..baru boleh tido..

Aku: Ok mak, selamat malam, good nite..

Tuppp…perbualan aku dan mak putus…Aku duduk termenung, wajarkah aku tipu mak tadi cakap aku sihat, padahal aku tengah demam, pening and selsema ni?
Hmm..aku harap tindakan aku ni btul coz aku xnak buat mak risau, susah hati and x boleh tidur fikirkan masalah anak2X dia..
Aku janji esok aku akan ke Klinik jumpa doctor check samada aku demam biasa atau terkena simpton2 tu (mtk dijauhkan!!) dan aku janji aku akan pakai topeng bila di tempat yg ramai org..huhu

P/s: hari ini aku dah baik dari demam, (aku Cuma demam biasa dan sah selamat dari H1N1..) Dan aku dh pakai topeng ke luar (coz Lyn dh bagi topeng percuma kat aku)..harap2x mak dh x risau kan kesihatan kami adik beradik yang jauh dr kg. halaman..sesungguhnya kasih ibu adalah kasih sejati, kasih yang membawa ke sorga!!! kawan2x buatlah baik kt mak korg sementara diorg hidup lagi..

Virus ni la yang buat aku, 1 malaya dan dunia jd huru hara skrg nih!

3 Comments:

  1. ayayoo said...
    aku pon demam la weh..
    tp aku pening pala je...
    simpton len xde plak...
    mkn panadol sudey la ye.
    enia said...
    baeknya kamu..
    mmg anak mak ni..
    huik..
    Mat Jenin Kota! said...
    huhu..bukan anak mak sangat..tapi dh tggungjawab sy sebagai anak...kna lah berbuat baik kpd ibu bapa seikhlas2 nya, huhu

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online