I LOVE MALAYSIA..1 MALAYSIA..THE LAND OF PARADISE..

Wednesday, January 21, 2009

Hehe...Kawan2X buat ape tuh?? kepada member3X mat yang tengah tension2X, boring2X mai bace teka-teki kat bawah ni..kompem korang hepi punya...

1. Bagaimana masukkan zirafah ke dalam peti sejuk ?
2. Monyet memanggil semua binatang datang mesyuarat? tapi seekor binatang tidak hadir..apakah binatang tersebut?
3. Ada sebatang sungai, sungai tersebut terdapat banyak buaya. ada seorang budak mahu menyeberang sungai, dan budak itu berjaya menyeberang sungai tersebut. Persoalanya.. bagaimanakah budak tersebut dapat menyeberang sungai tersebut.

Hehe...korang semua nak tau tak jawapan nye...huhu, jom same2X kita tengok jawapannye..

1. buka peti sejuk jadi masukkan la zirafah itu..
2. zirafah sebab berada dalam peti sejuk...
3. sebab buaya pergi ke mesyuarat... .

haha...lawak kan!! huhu..pasni boleh la korang teka kat member2X, pulak, bagi sampai diorang pening kapla, tension2X..baru bagi jawapan nye..tengok ape jadik kat korang..tak lebam mata, but Phua Chu Kang melekat kat muka..
hahahaaha :)

Tuesday, January 20, 2009

Huhu...lets have a sit, and read this real essay of crazy student...huhu
this is really happen..(caya x??)



Hmm...this is not the end..keep reading the last page of this essay..huhu :)




So, if you are his teacher....what you should do with this type of student? huhu...what is your comment for his essay?? good try?, excellent? poor or what?....heavy imaginary...
hahaha :)

Friday, January 16, 2009

Hi guys!! Hi Mat Jenin buddies....Before this mat has shown all of u guyS about Motorcycle by Ferrari..Now its time for Honda turn...huhu.. Guys lets enjoy this..Jom cuci2X mate..hahaha..hehehee :)


fuyooo...berkilau2x.... SAKIT MATA..


WOW....this would make me crazy..ahaks!! lovely red colour..huhu

Is it Power Rangers official bike?? has it got power for shooting??


Mat pun naik cair tengok benda alah ni...huwaa!!




Ok...amacam?? terpesona tak?? haha...
cube kita fikirkan2X...bila agaknya MODENAS mampu keluarkan model motor macam ki?...doa2X la je lah ye harap2X industri permotoran Malaysia akan bertambah maju suatu hari nanti..hehe
Amin....... :)




Thursday, January 15, 2009

Kelab Bolasepak Arsenal adalah antara senarai produk Israel terbaru yang perlu diboikot. Ini kerana skuad Arsenal adalah menyokong dasar Israel dalam keganasan terhadap Palestin.Lain-lain produk yang wajib kita boikot ialah seperti di bawah. Untuk melihat penglibatan dan kaitan mereka dengan Israel:

AOL Time Warner
Apax Partners & Co Ltd
Coca-Cola
Danone
Delta Galil
Disney
Estée Lauder
IBM
Johnson & Johnson
Kimberly-Clark
Lewis Trust Group Ltd
L'Oreal
Marks & Spencer
Nestle
News Corporation
Nokia
Revlon
Sara Lee
Selfridges
The Limited Inc
Home Depot
Intel
Starbucks
Timberland
McDonald's
Arsenal FC

Sebarkan kepada semua Muslimin kerana setakat ini yang kita termampu berjihad melawan kafir Israel!

Aboutreika merupakan seorang pemain bolasepak kebangsaan Mesir. Melalui sepakan beliau, sudah dua kali Allah mengurniakan kemenangan kepada pasukan Mesir dalam Kejohanan piala negara-negara Africa (African Cup of Nations, ACN). Bahkan pada awal 2008 beliau telah diundi melalui International Federation of Football History & Statistics (IFFHS) sebagai pemain bola sepak paling popular di dunia.Pada Januari 2008 lalu, sewaktu ACN di Ghana, dalam satu perlawanan kumpulan Mesir menentang Sudan, beliau telah menimbulkan kekecohan dalam dunia bolasepak dan Confederation of African Football (CAF) dengan satu adegan kontroversi, tapi sangat bermakna pada umat Islam.
Beliau yang menyarung jersey nombor 22 menjaringkan gol pertamanya dalam ACN lalu menyingkap jerseynya yang mendedahkan t-shirt yang dipakai di dalam dengan tulisan "تعاطفا مع غزة Sympathize With Gaza". Tindakan ini diambil dalam usaha membangkitkan kesedaran masyarakat terhadap Gaza yang ketika itu baru sahaja ditutup sempadannya dari semua arah dan disekat semua bekalan kemanusiaan oleh penjajah zionist Israel. Bahkan, penduduk Gaza dengan desperate terpaksa memecahkan benteng Rafah untuk tembus ke Mesir untuk mendapatkan bekalan.Peristiwa di Stadium Ohene Djan, Accra, Ghana itu mengundang perhatian dunia. Pengadil menghukum Aboutreika dengan kad kuning. CAF memberi amaran kepadanya. Dunia bercampur-campur perasaan mengenainya. Reaksi dunia yang sebahagian besarnya mengecam tindakan Aboutreika ini cukup bertentangan. Sedangkan pada World Cup 2006 yang lalu, seorang pemain Ghana secara terbuka mengibarkan bendera Israel selepas menjaringkan gol, namun tidak dikenakan sebarang tindakan. Dia hanya perlu meminta maaf kerana mengusik isu sensitif kepada bangsa Arab. Aboutreika pula menerima pelbagai tohmahan dan amaran kerana dikatakan membawa mesej berunsur politik. Namun, Aboutreika terpaksa menjelaskan mesejnya lebih berupa humanitarian. Walaubagaimanapun, umat Islam tetap menjulangnya tinggi kerana berani menyuarakan perasaan umum umat Islam, berani menanggung risiko untuk saudara-saudarinya di Gaza, berani berseorangan menegakkan kebenaran.



Today, I feel very sad..i'm very sad when think about the Palestine and what has been happen to the palestinian..Tadi mat pergi ke surau mendengar ceramah
agama, ustaz beri ceramah..dalam ceramah ustaz ada cerita gak tentang tertindasnya orang2X (saudara) kita di palestin dek
perbuatan Israel..huh, memang kurang ajar punya israel..Tapi macam mana kita nak lawan Israel ni?? senang je, walupun kita tak punya senjata canggih manggih..kita masih lagi boleh bantu kurangkan kekuatan Si Penyangak antarabangsa ni..macam mana?? Macam ni..jom kita boikot semua barang2X, atau ape je yang berkaitan dengan Israel..Boikot3X..

Wednesday, January 14, 2009

Lelaki
1. Waktu lunch, jalan ke tempat makan
2. Sampai kedai makan, masuk
3. Ambik Pinggan
4. Letak nasi
5. Letak Lauk
6. Ke kaunter, Bayar nasi dan Air Sekali
7. Makan
8. Habis
9. Balik Opis or
10. G surau

Perempuan
1. Waktu lunch, jalan ke kedai makan
2. Perhatikan orang waktu jalan
3. Sempat mengumpat dulu
4. Sambil jalan betulkan tudung, tgk baju sendiri, tgk kaki
5. Tengok baju orang lain, especially yang cantik dr baju sendiri.
6. Sampai kedai makan, jenguk-jenguk dulu
7. Ramai orang,cari kedai lain.
8. Jalan lagi
9. Dah puas ati..masuk..
10. Survey lauk dulu 2, 3 minit..

huhu..all of above is jusT a gurauan je...harap2X salah-satU pihak, (baik laki2X or peremPuan x marah Mat r...jangan marah!! :)

Tuesday, January 13, 2009

Huhu..hi to all Mat's friends..yesterday when Mat check up my email i've got an email that has impressed me.. (haha..mat ni takda kerja lain asyik main tenet je, takda homework ka..) It was about the photos of new motorcyle that has been produced by Ferrari..
Huhh..Ferrari make a motorcycle?? huhu..do you believe it?? hehe...just believe it..youre not dreaming buddy..( huhu..actually i'm also not sure wether this is just a prototype or its really new ferrari's motorcycle)..Before this Ferrari has being a succesful manufacturer via their cars and F1...and nowadays they are ready to compete with other big name motorcycle manufacturer..could they succeed?? huhu...lets we wait for it together..

huhu...guys if u have something likes news,photos or stories that you think interesting can you send it to me via my email at waisalqarani_uitm@yahoo.com
huhu..i'm waiting for your email, buddy.. :)














Saturday, January 10, 2009

Ya Tuhan,
kalau dia memang jodohku,jodohkanlah...
Tapi kalau bukan jodohku,Jodohkanlah jugak...

Jika dia tidak berjodoh denganku,maka jadikanlah kami jodoh...
Kalau dia bukan jodohku,jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain aku...
Kalau dia tidak bisa di jodohkan denganku,jangan sampai dia dapat jodoh yang lain,biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku...
Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh,Jodohkanlah kami kembali...
Kalau dia jodoh orang lain,putuskanlah!Jodohkanlah dengan ku... .
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu
dan kemudian jodohkan kembali dia dengan ku ...
Amin... .

huhu...just for gurau2an je...jangan percaye..
j
angan berdoa dengan Allah macam ni, x baik... :)

Masa sekarang ni dalam paper, tv asyik cakapkan tentang serangan Israel ke atas Palestin...Umat islam seluruh dunia bersatu padu menentang keganasan yahudi ini..tak ketinggalan jugak seorang pemain bolasepak terkenal dunia-Frederic kanoute (seorang muslim..memeluk islam semasa berumur 21 tahun)..Beliau mengemparkan dunia bolasepak apabila menunjukkan sokongannya kepada Palestin dengan menayangkan baju yang bertulis 'Palestine' selepas menjaringkan gol..Tapi siapa frederic kanoute ini?? Kenalkah anda?? kalu x kenal dan baru nak kenal..ni mat nak kenal2X kan... (maklumat2X di bawah ni Mat ceduk dari web wikipedia.com dan juga beberapa blog dari blogger lain..huhu) :)




DARI BLOG2X LAIN...

Pemain Bolasepak Antarabangsa Yang Bertaqwa
Menarik. Siapa tak kenal Frederic Kanoute, pemain bolasepak professional yang terkenal , berasal dari negara Mali, bermain untuk Kelab Seville di Sepanyol. Dia telah membayar hampir RM 3 juta untuk menyelamatkan sebuah masjid di Sepanyol. Bukan itu saja, dia juga menubuhkan Yayasan Anak Yatim di Mali sejak 10 tahun dulu. Semasa bermain dalam Liga Sepanyol dalam bulan Ramadhan beliau tetap berpuasa. Malah menjadi penjaring terbanyak , mengalahkan bintang Brazil Ronaldinho. Tidak meninggalkan solat, beliau akan menunaikan solat di bilik persalinan. Tidak memakai baju jersi yang ada logo arak atau judi.Kalaulah pemain bolasepak Malaysia boleh mengikut jejak langkah Kanoute, cemerlang dunia, cemerlang akhirat. Bukan setakat pemain, malah peminat sekali perlu mengikut jejak langkah beliau.





FROM WIKIPEDIA

Frédéric Kanouté has been practising Islam since he was around the age of 20. This meant that his current club in the 2006/07 La Liga season, Sevilla, had to give him a brand-free jersey every match, because of the club's sponsor—888.com, an internet gambling site—and gambling is against the principles of Islam. The company, however, agreed to give some money to an Islamic charity in return for Kanouté wearing the sponsored kit. Frédéric Kanouté has splashed out more than US$700,000 to buy his own mosque in Spain. The privately owned mosque was due to be sold after a contract to use the premises by the local Muslim population had expired. The Islamic Community of Spain confirmed that a last-minute appeal was made to Kanouté after the mosque had been put up for sale.
In 2006, he has launched an appeal to establish a 'Children’s Village' in Mali.
Kanoute is married to Fatima and they have two small kids, Ibrahim and Iman.

Friday, January 9, 2009

Last night, I was read some article from the internet that has shocking me.. (terkejut beruk Mat bace…) The article said that the Sevilla superstriker Frederic Kanoute is facing a fine from the Spanish football federation because of revealing a T-shirt expressing support for Palestine during a match. From the source that I’ve read..they say Kanoute lifted his Sevilla shirt over his head after scoring a goal to display a black T-shirt on which the word "Palestine'' was printed in several languages. After read that article..i’m wondering that why he was been charge by the football federation just for what his done during that game..Is it wrong if he justtry to telling the world about his support to the Palestinian people that has been tochured by the Israeli?? For me what is the different about that message with the message that has been promoted by the Fifa like ‘stop racism’ and ‘Fairplay’..Is it different?? I think Frederic has been charge just because he is muslim..and the Football Federation is fear that the message that has bring by the Frederic will bring the effect to the popularity of the Spanish League…Is it fair for us as a muslim?? Why we couldn’t do something to protect and tp show our voice of Muslim community?? Are we as a Muslim is too bad and dangerous to the world??... ( As a Muslim, mat sedih dengan apa yang terjadi kat Frederic, tapi tetap bangga dengan keberanian hamba Allah ini..huhu hidup islam, hidup Palestine!!!) :)

Thursday, January 8, 2009

Hi my friends, how’s your day today??..and how bout your relationship with your partner, family,friends and people around you?? Is it better or it’s getting worse than yestesday..haha..talk about friends, let have a sit and read this article that Mat have wrote to show my feeling and opinion about the important of friend, being a good friend and why we should have a friends.. (huhu Mat nak jadi sentimental sikit ini hari..heheh :) )
Actually, everyday mat always thinking bout mylife,myself and my relation with god,family and friend..yeah the relationship with the god is important than others...next is relation with our parents, (ni tak boley nak dipersoalkan lagi..)that was highlighted in ISLAM..but, have we forgot that friends also playing an important rule in our life, without friends, were nobody..were loser..there are lot a challenge that must be facing in our life, and only with strong and open minded, and with additionally of the friendship spirit...all the problem and challenge could be settled.. Yeah..i know that, some of you will think that family is most important, but did you know that..
everyday we had spend about 60% of our life with friends compared to our family (either in school,university or in working are)..hehe ni bukan fakta, mat pakai hentam2X je..
For Mat, ( Mat punye pendapat la) Friendship isn't always easily described. Certainly,
Love is one of those opportunities and so, too, is Friendship.Instead of different words, however, we're stuck with simple adjectives. were r stuck with meaning of Close friend,Best friend,Childhood friend,Intimate friend,Trusted friend and olso Beloved friend, whether you use whatever of words to describing friendship, the truth is friends are special people. We can't pick our family, and we're sorely limited in the number of them at any rate.



Sincere from mat jenin…
-I’m wrote this with professional and rational thinking without fully emotional..haha


Assalamualaikum!!


Wednesday, January 7, 2009

hi guys..how do u feel today?? today?? what happen for me today..?? hahah i'm so so happy n feel very exciting today coz i dont have any class...huhu..feeling nice right? ..yeah, its so nice!! (mat jenin memang suka hari takde kuliah, hahah...)
So after perform my praying, taking some breakfast..and when the birds is still sleeping in their nest, i'm straight to my laptop n start to do my lovely activity like as usual..what xtvity?? huhuhu..surfing internet lah!! hehehe.. :)

surf punya surf...masuk blog ni, keluar web itu..(hehe...usual xtvity for the internet lovers..)
and lastly i found one blog that impressed me. this blog is awesome guyss...Awesome!!!!
there are lot of xtraordinary n amazing pic has been post in this blog.. mayb majority of the pic n photos in this blog is havent seen by u guys b4 this..huhu..
i repeat, its mayb..
i was impress with some of photos in this blog that shown a group of collection amazing n xtraordionary photos that i'havent seen before.. Those photos is showing some artwork that has created by the several artist that actually i dont know their name..(huhu..sorry).. why i say all of those photos is amazing?? haha nak tau why?? i think u should look at their work first n after that, i'm sure all of u'll agree with me...huhuhu :)

Now i want to sharing all of that photos wif all of u..huhuhu...hope all of that photos below will make all of u impress...hehe... :)


hebat gla mamat ni...cukup kreatif!! macam real je lukis kaki sendiri!!


this is same as above photo...awesome!

it looks like real!! that real hand is trying to paint his iron ball byself!!

tadak komen..hahaha

minah ni pun sama as above...awesome2X..lag iskali..awesome3X..haha

i have no words to say bout this what we called superb art..
tangan lukis tangan..haha

tu kertas konyok atas kertas ke apa?? haha....

macam tangan kartun tu kan..kan...

combination of real hand and painting hand tried to sharping the pencil..
what can i say bout that?? it fact, it is awesome n marvelous art
huhu..if u have a great, great and great collection of photos can u share it wif me..huhu

Tuesday, January 6, 2009

Hmm..todaY is same as yesterday..aku buat ape je.., mcm biasa, p kelas la, but to me, hari ni is better than semalam coZ hari ni kami masuk kelas IDp ( IntegrateD Design PROJECt).. sebab ape aku kate kelas ni lagi best dari semalam...??
today's class is better than semalam coz for today all of uS dah x pyh lg nak mengadap buku tebal2X,mengkaji buku tebal2x, dan x perlu pun nak dengar ceramah lec yang panjang lebar yang makin membuat otak aku semakin bebal dan sebal..huhuh!! ..:)



For this clasz korang diamanahkan..(diperintahkan sebenarnye..) untuk menyiapkan 1 project design (design bangunan laa..)
dalam project ni korang memang terpaksa dan dipaksa bermain dengan macam2X software yang best n ok laa..for eg is macam esteem n AutoCAD..dalam project ni memori otak kna kuat beb...semua ilmu civil eng. yang korang blajar dari dip. sampaila degree korang kna apply for completing this task..(eg: structural design, analysis n so on)..kira tahap pecah kapla gak la...kalu x ingat, mati la nak bukak blik buku2X, kitab eng. lame..9 dah berkulat kat rumah kot)...
Skarang baru aku tau keje engineer kira sakit gak laa.. hahaha mati2X..
dalam kelas ni korang x payah nak bwk buku tebal2X..just bawak laptop yang comey lotey je... :)

Ape yang best subjek ni bagi aku (subjek kegemaran aku nih..) is coz masa korang buat keje nih, project building structure design nih..korang akan dapat feel macam sorang engineer yang sebenar..mase ni la jugak u'll facing a lot of problem yang mesti muncul masa progress kerja korang nih... mase ni la plan x sama antara satu sama la n mcm2X lagi.. ( eg. dimension dlm groundfloor plan is not exactly same as lukisan dlm 1st floor plan, kedudukan column berubah2X size beam x same antara beam2X yg lain n so on..(macam2X masalah la muncul!!...)


Arrgh!! mula2X rasa hepy n excited..last2X tension gak yang aku dapat...
huhuhu!! :)

Anyway this clasz is very fun n challenging laa, thanks to Ir. basir coz has given us a guideline n helps us to do this task...huhu

So...conclusion nye...aku terasa hidup aku lebih bermakna hari ni daripada semalam...hahaha :)




To all guys...keep study and Happy sTudy...hahahah!!!

Monday, January 5, 2009

hui..lame dh aku x post belajar bahase jowo...okeh adek2X sekalian...utk kelas hr ni abg mat nak ajar adek2X sebut nama2X anggota badan dalam bahase Jowo..
Jom layaN!!... :)

BAHASA JAWA BAHASA MELAYU
Moto Mata
Itheb Bulu Mata
Irong Hidung
Cangkem Mulut
Lambe Bibir
Untu Gigi
Berengos Misai
Janggut Janggut
Kuping Telinga
Rambut Rambut
Gulu Leher
Pundak Bahu
Tangan Tangan
Dodo Dada
Weteng Perut
Peha Pupu
Dengkol Lutut
Sikil Kaki

Sikut Siku

'majulah bahasa jawe untuk bangSa Jawe..'
huhuh :)

hari ni is the 1st day 4 the 2nd week of the new sem..huhu, today my study is agak boring dan xda ape2X yg. menyorokkan sgt..masuk2X kelas tgk muka yg sama, pe'el kawan2X yg sama..huhu (arghh..borin glaa)Tapi,naseb baek ada penyelamat..x sangka plak lec yg. ajar kami subjek engineering project n resources management td cun..(bleh laa)daring gak laa..(hahaha i like dis one!!)..
kalu x mati kutu la dlm kelas...
kalu x my monday for this week abes mcm tu jaa!! huhuhu...:)

Sunday, January 4, 2009

Salam...Panas??..Ape yang panas??..haha..beberap minggu yang lepas aku adalaa surf 'youtube'..surf punya surf punya surf, aku terjumpalee satu site uncle mat salleh ..nama beliau Raymond Crooke..(mayb ramai yg dh tau kot pasal uncle nih..) ape yang aku kagum pasal pakcik mat Salleh ni (kalu xslap kerja sbg. guru kot dia nih!!) coz kebolehan die menyanyikan lagu2X melayu (esp. lagu2X P.Ramlee) mcm Getaran Jiwa, Aci2X buka Pintu dll..(lagu orang kawin pun ada...)

* tapi yang buat aku tabik gla (Spring!!!) kat uncle sorang nih coZ kebolehan beliau menyanyikan lagu rakyat dari pelbagai suku bangsa..eg: ayam den lopeh (lagu orang minang), lagu suriram, Begawan solo (lagu indon)

korang percaya tak!!!
kalu korang x caya, korang layan kt bawah ni..huhu :)


GETARAN JIWA (ORIGINALLY BY P.RAMLEE)


AYAM DEN LOPEH (LAGU MINANG)


DIRENJIS2x DIPILIS (LAGU KAWIN..huhuh)


ACI2x BUKA PINTU (ORIGINALLY BY P.RAMLEE)


SURIRAM..



So..korang percaya tak?? hehehe.. :)
kalu nak tau lebih lanjut, tengok la sendiri kat

http://www.youtube.com/raymondcrooke



Sambil tengah aku syok2 surve2X internet.. bukak web sana, bukak blog sini..tup2X terjumpelah aku gambar2 yang menarik dan pelik2… x kurang jugak yang jelik2x pun ada..iskiskisk:)

So, kat sini aku nak kongsi dengan korang beberapa pic yang sempat aku posT..so korang judge la sendiri samada gambar2 ni menarik ke, pelik ke…or jelik…huhu… :)


Layan!!...


YANG PELIK....

hmmm.. Ni tangga halimunan ke apa?? maybe heri Porter punye kot...huhuhu


Kalu parking bawah penuh..atas pun boleh bang...bayar same jerr!!..hehheh..
so efficent right?


Aisehmen...tomato ni ada bentuk Charlie's angel daaa...betui ka ni?


Idea terbaik bagi anda2x yang berjiwa 'mat Jenin'...macam aku! hahaha.. :)


Perhatian, berHati2X...Perlahankan halaju kereta anda....Santa melintas di hadapan!!



YANG MENARIK....

Isk2X... sape follow sape nih??...heheheh, ni skali ngap abes la budak pompuan nih...


Ni lagi la pelik....anjing zaman sekarang dah bleh lompat pagar ala2X kangaroo gitu...ada gaya budak2X 'fly' zaman2X sekolah asrama dulu!!..:)

Kreatif gla...harharhar!! Er...Cuba buat bentuk kereta boleh??...

X tau nak kata apa...Tabik!! memang kreatiF..Ada rupa Hery porter la..:)


Kat Malaysia ada x? Cube buat satu...buat atas kereta lembu, baru styLo..... :)

Cinta tak kenal siapa...hadir tanpa dipaksa... (lagu Aris Ariwatan) huhuh:)

Fuyooh...cun siot awek tuh...Pink kaler...huhuhu




dan YANG JELIK!!!!! (nasib baek bukan orang kita, Malaysia yang tercinta)

Yang ni no komen....Negara maju, tapi xmau pakai baju..akai ada tapi x maju2X hahaha...

Ni pun sama....manusia pre-historic kot...gila!!!3X!!
So, pandai2Xlaa korang judge ye, yang mana satu pelik, menarik or jelik...apepun syukur kita pada allah yang maha Esa coz dah menganugerahkan kita dengan akal dan fikiran, so pandai2X la kita nak pilih yang mana baik, yang mana buruk..yang mana elok or yang mana x elok!!
huhuhu2X...:)

created by mat jenin kota

 

blogger templates | Make Money Online